Projects‎ > ‎

Programming

Poza pracą zrealizowałem wiele ciekawych projektów, o których również warto wspomnieć.

Roboty NAO - Soap opera

Roboty zostały wykorzystane jako aktorzy w operze mydlanej Blanca i Edvardo. (http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,15290633,Gadajace_roboty__gra_edukacyjna_i_monitorowanie_pracownikow_.html)


Google Channel API

Jedno z ciekawszych zadań, jakie dostałem polegało na transmisji danych w czasie rzeczywistym.
Wymaganiem był podgląd przesunięć figur geometrycznych z wykorzystaniem HTML5 canvas.
Pomysł spodobał mi się na tyle, że stworzyłem mini grę i w ramach edukacji, zamiast figur użyłem postaci znanego hydraulika.
Channel 2D, która nadal działa.

Animacja cięcia jabłka - C++/OpenGL
 
Jabłko zostało zamodelowane w postaci dwóch pół-torusów o stosunkowo dużym promieniu wewnętrznym.

Animacja rozcinania jabłka została zrealizowana na podobieństwo odwróconego wahadła.


Beer Counter - AS3/AIR + GAE/J (disabled)
Wstępny projekt/makieta aplikacji do zliczania ilości wypitego piwa napisana w ActionScript3. Aplikacja może zostać zainstalowana na systemach iOS oraz Android dzięki platformie AIR. Zawiera testową funkcję konsumującą RESTful webservice, który został uruchomiony na darmowym Google App Engine wykorzystując Restlet.

Menedżer lodówki - C#/XML


Menedżer lodówki oprócz prezentacji aktualnej listy produków oferuje użytkownikowi 3 główne funkcje:
  • sugeruje przepisy realizowalne przy obecnym stanie zasobów lodówki
  • generuje listę brakujących zakupów na podstawie preferowanych przepisów
  • wyświetla raporty (koszt, wartości odżywcze) dotyczące zawartości lodówki
Seam carving - zmiana rozmiarów obrazu z ochroną detali - C++/SDL


Projekt został zrealizowany 8-osobowym zespole:
  • Emeline Bantegnie  
  • Romain Casati      
  • Layla El Asri
  • Arnaud Emilien   
  • Michaël Gabay      
  • Wojciech Kedzierski
  • Joan Martín Hernández  
  • Antoine Milliez
Idea "inteligentego skalowania" polega na zbadaniu zawartości obrazu, np. zmienialności wartości sąsiadujących pikseli ze względu na ogólną jasność lub poszczególne składowe R,G,B- w ten sposób budowana jest mapa gradientu,
w której wyszukiwane są najmniej zmienne (najmniej ważne) ścieżki między przeciwległymi krawędziami źródłowej bitmapy. Aby zmienić rozmiar obrazu wystarczy wyciąć lub powielić najtańsze ścieżki.